2012. október 28., vasárnap

Special edition Nr1 - Alexa, mint vendégszerkesztő látogatása in DK


'Alexa in DK - special edition#

Üdvözletem mindenkinek!

Volt szerencsém Drága Katánk vendégszeretét élvezni 1 teljes hétig, s maximálisan elégedett voltam a vendéglátással, no meg a híres Aarhusszal is.:D
Az elején kezdve, október 12-én indultam Katához, a gépem 7:30kor indult, 9:15kor szállt le Dániában,Billundban. Innen mentem tovább Aarhusba busszal,s 11:35kor érkeztem meg,s ugrottam Kata nyakába.:D Jó volt újra látni és a csontjait megropogtatni. Bementünk pár boltba vásárolni kaját és egyebeket. Az 1. sokk élmény ekkor ért: A dánoknál akkorra bizalom/biztonság van,hogy majdnem az összes bolt előtt van kinn áru, tehát ruhák, piperedolgok,és telefonok(!!!) is ,senki nem áll kinn,hogy őrizze őket,mert senki sem lopja el. Fura,ugye? Még a bicikliket is csak úgy leálllítják bárhova,akár a földön is széthányva,ott marad (azért van rajtuk zár). Azért egy ilyen szép Budapestünk egyes részein végképp elképzelhetetlen lenne.
Utána elgyalogoltunk (Kata bringával volt) a kollégiumába,ami kívül esik a városon,s vagy 1 órát mentünk oda. A kollégiuma jó kis hely,ugye az egyetemmel egyben van, s Katának nagyon katás a szobája.:D  Itt az official language az angol,s akikkel találkoztam (pár magyar is van) szimpatikusak voltak,s könnyedén ment a társalgás. Egyedül a konyha tisztasága akasztott ki,de hát koliról beszélünk, úgy hogy hamar (próbáltam) túl tenni magamat rajta.
Néhány mondat a weather-ről és a landscape-ről:
Az idő felemás volt,mikor megérkeztem hétágra sütött a nap,még ereje is volt, utána szombat-vasárnap esett nagyon,
hétfő sunny,kedd rainy,windy,szerda so-so,csütörtök dark,péntek,amikor indultam haza,akkor rain,rain,rain (élmény volt 1 órát a reptéri buszhoz így sétálni). A tájból megmaradt az (telepített) erdő rengeteg,amit még Billundból-Aarhusba láttam,egyszerűen szemet gyönyörködtető volt. A tengernél kedden  voltunk, viharos,hullámos és szeles volt,de gyönyörű. Igaz,hogy este sokat kellett teáznunk,ám megérte. Az 1 hét alatt pedig  megértettem, hogy milyen fontos a Nap itt északon, mert nagyon esős napok után,ha csak 1 kicsit előbújt,már az visszaadta az életörömömet. A hidegebb idő ellenére,még itt is ősz van, a levelek őszi színpombában úsznak.
A városról:
Ahhoz képest,hogy Dánia 2.legnagyobb városa, kicsinek éreztem, nincs akkora nyüzsi,mint a pesti belvárosban, de tetszett a nyugodtság,no meg persze a vörös téglás épületek.:) Ami meglepett még,hogy a boltokban,ha új ruhakollekció érkezik,akkor előbb 50%-os áron adják,s csak utána viszik fel. Most is sok akció volt, így jó kis shopping körutat csaptunk.:D Leginkább az tetszett,hogy sok-sok baglyos dolgot árultak, még az 1.napon vettem baglyos sütiformát, már alig várom,hogy kipróbáljam.:D
Katáról pár szó:
Kata nagyon jól néz ki, itt is feltalálja magát,ahogy megszoktuk tőle. Jót tett neki Dánia,s látszik,hogy nagyon élvezi az itt létet, szal a képek nem hazudnak.:) Tökéletes házigazda volt, szóval 10/10-et érdemel. Nagyon élveztem az itt létet, s mikor 19-én, pénteken haza kellett jönnöm nehéz volt az elválás.
Röviden-hosszabban ennyi, remélem,hogy lesz még 2nd special edition később valamikor! Goodbye to all!
xoxo Alexa =)







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése