2013. május 19., vasárnap

Kertészkedés és egy csipet almamennyország

Aloha mindenkinek, aki ma kertészkedett egy kicsit is!
Na jól van, könnyen beszélek, nem mindenkinek van kertje, ahol tud tevékenykedni. Igazából nekem sincsen, ám  a drága család akiknél dolgozom; na nekik igazán hatalmas, hektáros, áras, holdas pagonyuk van, amit karbantartani nekem kell.
Bizony. Ma, mivel több volt tíz foknál (tizennyolc pontosan), elhatározták, hogy ma én bizony két autót kívülbelül, kertben füvetnyírni abszolút és sövényt nyírni-vágni-szabni hátaztán. Hogy fáradt vagyok-e a mai nap után tehát botorság lenne megkérdezni tőlem, ugyanis aki tudja hogyan kell kezelni egy batárnagy benzines (és teszem hozzá a 80-as évekből ránkmaradt) fűnyírót DOMBRA FEL, valamint nagynyomású gépekkel két kombit tisztára pucerálni NÉGY LÉPÉSBEN, nem kérdez ilyet. :)
De, be kell valljam, hogy mindennek ellenére jó napot zárunk, hiszen a munka kész, és nincs is boldogabb pillanat, amikor befejezed a munkád és hazakerekezel a tudatban: megyek haza, ágy! (Jajj, hadd dicsekedjem, ma tekertem le a 200. kilométerem csak munkába!!!)
Mondtam is a családfőnek: It was hard work, but now it is done work. (Nehéz munka volt, de most már kész munka.) Nagyot bólogatott, ez tetszett neki. És ki nem örül egy elégedett főnöknek egy fárasztó nap végén, csapzottan és halálfüvesen(mármint fű mindenhol a testen, ragadsz az izzadságtól, hajad szanaszét és a többi), DE: kész vagy!:)
Van itt még valami, amit meg kell osztanom Veletek: nemsokára almaszezon van. Én bizony almaszerető ember voltam(nem ordítottam és toporzékoltam) vagyis vagyok is, és nemsokára itt az ideje a szabad szedésének (a tengerpart mellől, szigorúan, ott vannak a legfinomabb darabok).
Itt Dániában is nagyon népszerű az alma, almáskertek vannak szinte mindenhol, olyan mint nálunk a szőlőültetvények. Namármost egy szóvicceskedés következik. Merthogy munkába menet látom ezeket az almakerteket, amiknek az a nevük, hogy: "Aeble Haven." Amikor pedig először láttam ezt a kiírást azt hittem, hogy a haven(dánul kert) az "heaven" (ami pedig angolul mennyországot jelent), és onnantól kezdve lett nekem almamennyország. Kis kedves mementó ez itt ám, egyenesen tehát az almamennyországból, ahol elképzelhetetlen almatengereken eveznek a nagy zöld és sárga almák, a pirosok pedig a királyok, hiszen ők uralják a világegyetem összes almáját! Így, kérem szépen!:)
Mindenki egyen almát. Ennél jobb tanácsom nincsen mára, de megfogadni mindenképpen érdemes. Az alma egészséges, finom, jót tesz mindenednek, amid van, olcsó, egyszerű és alma.
Az almaszeret jeléül pedig:

Szép pünkösdöt kívánok mindenkinek, családdal és barátokkal eltöltve. És ne feledjétek: ALMÁRA FEL!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése