2013. május 25., szombat

Confessiones és Havre cookies: EGÉSZSÉGESEN!

Gyönyörű és egészségben teli szombatot mindenkinek! Ki reggelizett ma már? Mit ettetek? Remélem nem kolbászos-trappistás zsömlét kólával leborítva Tibi táblával szorosan a nyomában!:)
Hogy miért is az egészség meg ilyenek, arra hamarosan visszatérek, előtte el kell mondjam, hogy milyen zseniális(legalábbis nem rossz) hetet zártam.
Tehát annak ellenére, hogy sokat kellett dolgoznom a héten, projekteket leadnom, prezentálnom, javítanom és a többi, jó hetet zártam, hiszen az edzések minden nap értelmet adtak a következőnek. Arról már nem is beszélve, hogy új barátságok köttettek és régiek újultak meg. A szeretet megint körülvett és ennek tényleg nem kis mértékben az egészség, vagyis inkább az egészséges életmódra való átállás az oka.
Ki kell jelentsem: megváltoztam. Mondanánk: nagy ügy, mindenki változik napról napra, percről perce, stb. De ez most egy egészen gigászi változás, ami testileg lelkileg meglátszik.
Amikor idejöttem Dániába, akkor egy (FIGYELEM! Nagy vallomások következnek bizalmas információkkal! Akinek nincs gyomra hozzá az később térjen vissza a sütis részhez!:)), mondjuk ki: kövér, stresszes, gátlásos és érzelmileg "félbéna"(hmmm...) ember/lány/csajszi voltam. Ezzel most sokan talán nem értenek egyet, de azok túlságosan is elfogultak velem kapcsolatban, tehát, drága szeretteim, a Ti véleményetek ebben az esetben irreleváns.:) DE: így volt, az voltam. Múlt időben.
A változáshoz sok időnek kellett eltelnie és sok tapasztalatnak,élménynek kellett lerakódnia: folyamat volt mindez, hosszú, fájdalmas és sokszor kilátástalan. De minden jó ha a vége jó, bár még közel sem vagyunk a végéhez, csak arrafelé tartunk.
Szóval ez a lány, aki majd elkezdett blogot is vezetni kinti életéről (ezt olvassátok) bejárt egy hosszú utat a felvételi mizériától egészen a következő év végéig; hiszen már majdnem vége az iskolának és tanévet zárunk.
Elkezdett egészségesen étkezni elsőkörben, dolgozni és még többet biciklizni, majd futni és edzőterembe járni, és lett perspektívája. De a legfontosabb: hite önmagában és abban, hogy ér valamit és segít azzal hogy változik.
Nekem higgyétek el, megéri minden perce és természetesen a visszajelzések arról, hogy mennyit alakultam a jó irányába. Magam sem hittem, de amikor erről hangosan beszéltem, már nem is emlékeztem milyen voltam. Mintha minden "dagi" emlékképemet kitörölték volna és csak az érzés maradt meg: a ki nem mondott gúnyolódások,örökös elégedetlenség, elhallgatott érvek és a nyarankénti hosszú farmer.
Nem könnyű erről beszélnem, de megteszem, mert meg kell tennem. Azért, hogy mások akik hasonló utat járnak be bárhol a világon rájöjjenek, hogy van értelme csinálni. És hogy sohase adjuk fel, csináljuk, turbózzuk fel magunkat, ne legyünk lusták, lomhák, elkényezetettek és büszkék.
Dániában vagyok. Ide kerültem a sors és magam által, és mertem, tudtam változtatni.
Ennyi.
És most:), a nagy szavak és elcseszett körmondatok helyett és után következzen egy kis gasztroszekció képekkel, hiszen mi sem természetesebb annál, hogy reprezentáljak egy darabot egészséges étkezésem soraiból.
Ez a sütemény a Havre-cookie. Azért neveztem el így, mert nagy többségben Havre gryn, azaz zabpehely van benne. A recept is roppant egyszerű, hiszen két banánt, kiwit, zabpelyhet, fahéjat és napraforgómagot tartalmaz. Nomeg csipet kakaóport. Ezt mind miután összegyurmáztuk és kilapogattuk korong alakúra meleg sütőben kb. 8 percig sütjük és tararara!!!!
No cukor, no rossz hozzáadott marhaságok. Csak gyümölcs és magok, madáreledel emberi fogyasztásra alkalmas kinézetben!:)
Drágáim, tanács az elkövetkezőkre: Soha ne adjátok fel és higgyetek magatokban! Az élet rövid (nem mondom, hogy "...és szar...", most nem idézem a Herikóklert) és érdemes magatokért csinálni mindent. Kitartani, önmotiválni, szeretni az egyetlen lényt aki halálunkig kitart egy testben velünk. Magunkat.
Cheers és jó étvágyat a sütikhez! Bátorítok mindenkit az elkészítéséhez most a hétvégi pihenéshez vagy kiránduláshoz!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése