2013. június 2., vasárnap

Júniusi köszöntés képekkel és némi felelőséggel

Mindenkinek üdv ismét, több mint egy hét után immáron júniusban, a nyár első napjait köszöntve!
Az előző hetem nagyon sűrűre sikerült és be kell valljam, még csak említésrevaló dolog sem történt azon kívül, hogy a gépezet forgott tovább, a feltaláló pedig nem hogy nem pihent, de azt sem tudta hol áll a feje. De van ez így. :)
Elköszöntünk tehát a gyönyörű májustól, és június, véghajrá következik munka és suli szempontjából. Nem mindenkinek persze, de aki szerencsés örülhet az elkövetkező vakációnak és nyugalomnak.
Most, szakítva a megszokással és mert izgatottan teszek fel a saját fotóimból mindig, láthattok egy kis nyári ízelítőt. Ezeket a képeket ma készítettem, apropója pedig a gyönyörű idő és a virágok tömkelege, ami most az utcákat és parkokat tarkítja. (És mi sem természetesebb a dán triumvirátus zászlóknál, persze...)


Az utolsó kép nekem a nyugalmat és egyben a gyermeki szabadságot idézi mindenféle élménnyel megspékelve. A hinta, amely egyszerre szimbolizálja azt, hogy bármikor felülhetünk(tehát a szabad döntést) és ezzel együtt saját felelősségünk fontosságát; hogy bármikor ki is szállhatunk.

Igen, a következő téma a felelősség, és annak fontossága. Ugyanis a napokban, pontosan június 5-én lesz a nemzetközi Environment Day, magyarul környezeti nap, ami magába foglal fogyasztáscsökkentést, környezetvédelmi topikokat és sok más egyebet 1972 óta. Az idei téma az ételekről szól, pontosítva arról, hogy mennyi élelem kerül a kukába vagy "pocsékba" a világon, ami még bőven fogyasztható lenne.
Én a magam részéről nagyon tudatos vagyok, soha semmilyen ételt nem dobok ki és figyelek arra, hogy mások se tegyék: amit csak lehet újrahasználok, akár csomagolásról, akár ételről legyen szó. Szerintem ez nagyon fontos, és tényleg megdöbbentő, hogy ez probléma egy olyan világban, ahol pont az élelmen kéne a legtöbbet gondolkodni józanul, megválogatni mit és hogy, és természetesen ne mértéktelenül, esetleg mások kárára. A fogyasztásról már nem is beszélek, ami mára olyan méreteket ölt, hogy néha én vagyok rosszul tőle.
Most, június 4-én Aarhusban midnight shopping(éjféli vásárlási láz akciókkal) lesz a városban, mindenhol, de főleg a központi Bruunsban. Amikor még nem tudtam, hogy miért is lesz negyedikén ilyen esemény és csak hallomásból figyeltem arra, hogy ötödikén ünnep(vagy szabadnap) lesz megint valami "szent felemelkedését" ünnepeljük, addig én is készültem, hogy na akkor most pénzszórás és egyebek, odatesszük magunkat.
DE!
Utánaolvasva és környezetvédelmet tanulva(jó, persze nem csak ezért, de) elhatároztam, hogy ha el is megyek, sokkal jobban oda fogok figyelni, hogy mit ünneplünk vagy mire gondolunk másnap.
Hogy bizony nem minden a pénz-fogyasztás-zabálás körül kellene hogy forogjon, és hogy másnak nem biztos hogy jut az, amit én megtehetek... Furcsa belegondolni, de talán érdemes egy pillanatra nem elhaladni mellette és a vállunkat vonni(ami szép magyar mentalitás lehetne), hanem átgondolni és a következő vásárláskor visszatenni a polcra azt az élelmiszert, amit nem fogunk elfogyasztani.
Na, hogy azért visszahozzam mindenki jókedvét és ne elkámpicsorodva ugorjunk neki a vasárnap estének és a következő hétnek, meg kell említenem, hogy megint fogok járni dánra, egy lépést előrehaladva, a harmadik modult elkezdve.
Na meg szépen süt a nap most itt. És remélem otthon is! :)
Szép, kedves június elejét, heads up, jelentkezem hamarost!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése