2013. április 30., kedd

Nevek és hét óra napsütésben

Hét óra múlt négy perccel, és Aarhusban tágra süt a nap! Gyönyörű, észveszejtő naprengeteg árad be a szobámba kellemes nárciszhagymás fuvallatal, megkoronázva ezzel a tökéletes napomat.(Amit  reggel 8tól egészen délután 5ig az iskolában töltöttem):).
Ma van a névnapom. Nagyon szeretem a nevemet és hálás vagyok azért, hogy ezt a nevet kaptam születésemkor. Az embernek büszkének kell lennie a nevére, még akkor is, ha Brünhildának hívják(ma olvastam arról, hogy a Brünhilda eredetileg egy viking női név! Micsoda egybeesés!).
Továbbá magukról a nevekről is olvasgattam, kit miért, mi alapján neveznek el, milyen országokban milyenek a szokások, stb. Főként természetesen a dánokra nomeg a fent említett vikingekre voltam kíváncsi, azon belül is a női nevekre. Meg kell valljam, nagyon viccesek ezek a viking nevek, és hihetetlen, hogy hangzásilag is olyan robosztusak és erősek, mint a vikingek voltak anno. Sok más néphez, nemzethez és csoporthoz hasonlóan(tudom, a viking egy foglalkozás, de ez most mellékes, hiszen több népet foglal magába) ők is istenségek neveit és tulajdonságaikat olvasztják egy névbe. Ha tovább gondolunk saját nevünkre, ez szuperkirályság, hiszen mind istenségek vagy leszármazottjaik vagyunk, esetleg éppenséggel egy tulajdonságát(csakis jót) jelent nevünk! Ezért legyen tehát mindenki büszke a nevére!(Még akkor is, ha Brünhildának hívják!):)
Még egy napi sztorim van: ellenek a sirályok! Körülöttem ugyanis(tenger melletti lakhely) rengetegen szállnak, fészkelnek, élnek,és szinte minden nap hallani egy ellő sirályt. Természetesen kelni nem jó rá reggelente, a rigók sokkal szebb dallammal fogadnak. De a biodiverzitásnak haladnia kell, úgyhogy szurkolok a most ellő női sirály nemzedéknek: a nehéz időket vészeljék át épségben!:)
Kateindk hamarosan újra jelentkezik, napi jótanács pedig: Szeressük nevünket, és mondjuk ki naponta többször, akár magunknak a tükörben,mert önbizalmat ad! Másoknak is mondjuk ki a neveit, hiszen már a nevünk más által kimondása is egyfajta megerősítést ad emberi mivoltunkban.
Éljen a NÉV-NAP, mindenkinek szép-napot kívánok!
:)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése